De voorzitter opent de zitting op 13/03/2025 om 20:00.
Voorzitter P. Van Assche heet iedereen welkom.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn - RVMW 16 januari 2025.
Het verslag voorgaande zitting wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 01.20 minuten tot 04.47 minuten.
Artikel 1
Het verslag van de voorgaande zitting van 13 februari 2025, dat acht dagen voor de huidige zitting ter inzage van de raadsleden heeft gelegen, wordt door de raad voor maatschappelijk welzijn goedgekeurd.
Beleidsdoelstelling: D000004 - We bouwen de welzijnscampus Sociaal Huis verder uit met het oog op een integraal zorgzaam beleid in Brecht.
Actieplan: AP000015 - Dagelijkse werking welzijn/zorgzaam.
Actie: A000062 - Dagelijkse werking welzijn/zorgzaam.
ARK: 6491000
Beleidsveld: BV0911
Omschrijving: Toelagen aan verenigingen voor mensen met een beperking
Beleidsveld: BV0944
Omschrijving: Integratiepremies toegekend aan lokale welzijnsverenigingen (De Kar, De Schakel, Dwaallicht, Kind en gezin...)
Beleidsveld: BV0945
Omschrijving: Toelage Stekelbees/Landelijke kinderopvang (dienst buitenschoolse kinderopvang) + toelage onthaalouders (Ferm)
Beleidsveld: BV0985
Omschrijving: Toelage ziekenzorg en rode kruis
Besluit van het vast bureau van 4 maart 2025 over de nominatieve subsidies.
In de oude BBC (tot en met 2019) werd er jaarlijks een lijst van nominatieve subsidies geïntegreerd in het budget. Door de goedkeuring van het budget, verklaarde de raad voor maatschappelijk welzijn zich ook automatisch akkoord met de nominatieve subsidies. Met de invoering van de nieuwe BBC is het budget als document verdwenen. Er bestaat dus geen automatische goedkeuring meer van nominatieve subsidies. De raad voor maatschappelijk welzijn is nog steeds als enig orgaan bevoegd om subsidiereglementen vast te stellen, en bij gebrek aan een reglement, nominatieve subsidies.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, art. 78, 17°.
In principe worden subsidies toegekend via een reglement waarin objectieve criteria zijn vastgelegd waaraan de begunstigde moet voldoen. In afwijking van deze algemene regel kan de raad voor maatschappelijk welzijn ook subsidies toekennen aan bepaalde organisaties die ze zelf kiest. Tot een bedrag van 1 250 euro kunnen subsidies worden toegekend zonder bijkomende voorwaarden. Er wordt dan ook voorgesteld om volgende organisaties een nominatieve subsidie toe te kennen zonder voorwaarden:
Kannet Brecht (vroeger KVG) |
500 euro |
Consultatiebureau jonge kind (Kind en gezin) |
375 euro |
Rode Kruis Brecht, SL, SJ |
Elk 170 euro |
Voor organisaties die meer dan 1 250 euro ontvangen worden voorwaarden vastgelegd. We vragen aan de organisaties om een jaarverslag voor te leggen en een specifieke verantwoording over de besteding van de middelen (inhoudelijk en financieel, door bewijs van effectieve kosten):
FERM vzw (onthaalouders) |
5 000 euro |
Dwaallicht |
1 500 euro |
Toelichting wordt gegeven door schepen L. Cooreman en voorzitter bijzonder comité voor de sociale dienst L. Aerts.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 04.48 minuten tot 08.39 minuten.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de uitbetaling van volgende nominatieve subsidies goed in 2025:
Kannet Brecht (vroeger KVG) |
500 euro |
Consultatiebureau jonge kind (Kind en gezin) |
375 euro |
Rode Kruis Brecht, SL, SJ |
Elk 170 euro |
Artikel 2
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de uitbetaling van volgende nominatieve subsidies goed in 2025 met volgende bijkomende voorwaarden: jaarverslag en inhoudelijke + financiële verantwoording over de besteding van de middelen:
FERM vzw (onthaalouders) |
5 000 euro |
Dwaallicht |
1 500 euro |
Beleidsdoelstelling: D000004 - We bouwen de welzijnscampus Sociaal Huis verder uit met het oog op een integraal zorgzaam beleid in Brecht.
Actieplan: AP000015 - Dagelijkse werking welzijn/zorgzaam
Actie: A000062 - Dagelijkse werking welzijn/zorgzaam
Beleidsveld: BV0944
ARK: 6491000
Omschrijving: integratiepremies toegekend aan lokale welzijnsverenigingen (De Kar, De Schakel, Dwaallicht, Kind en gezin...)
Besluit vast bureau van 4 maart 2025 over de nominatieve subsidies.
In de oude BBC (tot en met 2019) werd er jaarlijks een lijst van nominatieve subsidies geïntegreerd in het budget. Door de goedkeuring van het budget, verklaarde de raad voor maatschappelijk welzijn zich ook automatisch akkoord met de nominatieve subsidies. Met de invoering van de nieuwe BBC is het budget als document verdwenen. Er bestaat dus geen automatische goedkeuring meer van nominatieve subsidies. De raad voor maatschappelijk welzijn is nog steeds als enig orgaan bevoegd om subsidiereglementen vast te stellen, en bij gebrek aan een reglement, nominatieve subsidies.
Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017: art. 78, 17°.
Voor organisaties die meer dan 1.250 euro nominatieve subsidies ontvangen worden voorwaarden vastgelegd. We vragen deze organisaties om een jaarverslag voor te leggen en een specifieke verantwoording over de besteding van de middelen (inhoudelijk en financieel door bewijs van effectieve kosten).
Tijdens de zitting van 28 juli 2020 werd door het vast bureau een eerste keer beslist een financiële tussenkomst toe te kennen aan De Schakel en De Kar ter ondersteuning van de voedselbedeling (omwille van de coronacrisis) ten bedrage van respectievelijk 800 euro/week en 400 euro/week. Deze financiële steunverlening werd verlengd tot eind 2024.
De trends van de voorbije jaren op de groenteveilingen zetten zich voort. Het aanbod op de veilingen blijft beperkter dan voor corona. Hierdoor moeten de welzijnsschakels opnieuw zelf groenten en fruit aankopen om voldoende pakketten te kunnen blijven voorzien. Bovendien blijft het aantal gezinnen dat beroep doet op voedselondersteuning stijgen, net als de prijs voor fruit, groenten en andere producten.
Bijgevolg wordt een nieuwe verlenging tot extra financiële ondersteuning voorgesteld voor het werkjaar 2025. Deze financiële middelen werden nog niet opgenomen in het meerjarenplan en dienen bij de eerstvolgende herziening van het meerjarenplan voorzien te worden.
Daarnaast wordt ook toestemming gevraagd voor de jaarlijkse nominatieve bijdrage van 3.100 euro per welzijnsschakel. Deze financiële middelen zijn voorzien in het meerjarenplan.
Tegen het einde van dit jaar moet er een overeenkomst zijn tussen het lokaal bestuur en de welzijnsschakels, met als ingangsdatum 1 januari 2026, waarin onderlinge afspraken en verwachtingen genoteerd staan.
Doel van de overeenkomst is om uniformiteit in de samenwerking tussen het lokaal bestuur en beide welzijnsschakels te creëren door:
- het aanleveren van een kwartaalrapport via een door OCMW vastgelegd sjabloon;
- de doorverwijzing van cliënten voor voedselbedeling enkel nog door sociale dienst van OCMW Brecht. Op die manier heeft sociale dienst van het OCMW ook beter de mogelijkheid om in contact te treden met de cliënten van de welzijnsschakels;
- een vast bedrag voor jaarlijkse toelage per welzijnsschakel te bepalen;
- van beide welzijnsschakels te verwachten dat zij een emancipatoire werking ontwikkelen om mensen - waar mogelijk - uit armoede te halen. Er zal nog verder in concreto uitgewerkt worden of zij kunnen bijdragen aan de uitrol van "babbelpunten" (waar anderstaligen de kennis van het Nederlands in de praktijk kunnen oefenen) en van "budgetcoaches". Budgetcoaches bieden enerzijds een stuk verlichting van de sociale dienst van het OCMW, zodat deze dienst meer tijd kan vrijmaken voor de dossiers met zware structurele schuldenlast. Anderzijds kunnen budgetcoaches er voor zorgen dat mensen met een kleine portemonnee niet of minder snel hervallen.
Toelichting wordt gegeven door voorzitter bijzonder comité voor de sociale dienst L. Aerts.
Bij motivatie werd de tekst "de opmaak van een kwartaalrapportage via een door OCMW vastgelegd sjabloon" vervangen door "het aanleveren van een kwartaalrapport via een door OCMW vastgelegd sjabloon".
Bij besluit werden - door een foutieve berekening - de bedragen aangepast. Een extra artikel 2 "De raad voor maatschappelijk welzijn engageert zich om in de eerstvolgende aanpassing van het MJP in de nodige middelen te voorzien" werd eveneens toegevoegd.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 08.40 minuten tot 25.08 minuten.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de uitbetaling van volgende nominatieve subsidies goed in 2025 met volgende bijkomende voorwaarden: jaarverslag en inhoudelijke + financiële verantwoording over de besteding van de middelen:
De Kar vzw |
400 euro * 52 = 20.800 euro + 3.100 euro = 23.900 euro |
De Schakel vzw |
800 euro * 52 = 41.600 euro + 3.100 euro = 44.700 euro |
Artikel 2
De raad voor maatschappelijk welzijn engageert zich om in de eerstvolgende aanpassing van het MJP in de nodige middelen te voorzien.
Naar aanleiding van de nieuwe legislatuur dienen de afgevaardigden van de lokale besturen binnen de Algemene vergadering van de Zorgraad terug aangeduid te worden.
Het besluit van 17 mei 2019 betreffende de erkenning en subsidiëring van de zorgraden, gewijzigd door het besluit van de Vlaamse Regering van 26 april 2024, stelt dat de zorgraad ervoor zorgt dat elk lokaal bestuur van ELZ Voorkempen via een afgevaardigde vertegenwoordigd is in de zorgraad.
Nieuwe leden voor de Algemene vergadering worden gestemd op het Bestuursorgaan van 22 april 2025.
De mandaten voor het Bestuursorgaan lopen af. Op de Algemene vergadering van 13 mei 2025 zullen de (nieuwe) bestuurders (her)verkozen worden.
Voor de cluster lokale besturen heeft ELZ Voorkempen goede ervaring met vertegenwoordiging van een ambtenaar in het Bestuursorgaan en een politiek mandataris in de Algemene vergadering.
Organieke wet 8 juli 1976 betreffende de OCMW's, zoals tot op heden gewijzigd voor wat het Vlaamse grondgebied betreft, hierna genoemd de OCMW-wet.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 77 en 78.
Het decreet lokaal sociaal beleid van 9 februari 2018.
Het besluit van de Vlaamse regering van 29 juni 2018 tot toekenning van een subsidie aan de initiatiefnemers in een afgebakende zone voor de oprichting van zorgraden.
Het besluit van de Vlaamse regering van 17 mei 2019 tot erkenning en subsidiëring van de zorgraden en houdende inwerkingtreding van het decreet van 26 april 2019 betreffende de organisatie van de eerstelijnszorg, de regionale zorgplatformen en de ondersteuning van de eerstelijnszorgaanbieders.
De beslissing van het vast bureau van 16 april 2019 betreffende Eerstelijnszone Voorkempen – voorlopige zorgraad – kandidatuurstelling cluster lokaal bestuur en cluster welzijn.
De beslissing van het vast bureau van 30 december 2019 betreffende de afvaardiging in het bestuursorgaan van de VZW Eerstelijnszone Voorkempen.
De beslissing van de raad voor maatschappelijk welzijn van 13 februari 2020 betreffende goedkeuring deelname aan VZW ELZ Voorkempen - aanduiding vertegenwoordiger in de algemene vergadering.
De kennisname van het vast bureau van 26 mei 2020 betreffende de erkenning zorgraad ELZ Voorkempen.
Het is van groot belang om als lokaal bestuur deel te nemen aan de Zorgraad.
De Zorgraad zal het lokaal bestuur kunnen ondersteunen bij de ontwikkeling van het lokaal sociaal beleid, o.a. via de brede samenwerking tussen welzijn en gezondheid.
Een goede samenwerking tussen de verschillende betrokkenen zorgt niet alleen voor een uitbreiding van de zorgmogelijkheden, maar eveneens voor een beter zorgcontinuüm rond de cliënt. Via de deelname aan de Zorgraad leren de andere aanwezigen de gemeente en het OCMW kennen waardoor de drempels dalen. Door het netwerk via de Zorgraad is het vanuit het lokaal bestuur gemakkelijker om het lokaal sociaal beleid op gemeentelijk niveau uit te bouwen.
Er wordt dan ook gevraagd om voor de cluster lokale besturen één vertegenwoordiger in het Bestuursorgaan (ambtelijk) en één vertegenwoordiger in de Algemene vergadering (politiek) aan te duiden.
De kandidaturen hiervoor moesten ten laatste op dinsdag 11 maart 2025 ingediend worden bij secretariaat@brecht.be.
Er werd maar 1 kandidatuur ingediend voor de afvaardiging in de Algemene vergadering van Eerstelijnszone (ELZ) Voorkempen: Tatiana Vandekeere.
Bij geheime stemming: Met 29 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 1 stem onthouden.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 25.09 minuten tot 38.00 minuten.
Bij geheime stemming: Met 29 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 1 stem onthouden.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van de statuten en beleidsplan van Eerstelijnszone (ELZ) Voorkempen.
Artikel 2
De raad voor maatschappelijk welzijn beslist om Tatiana Vandekeere af te vaardigen voor de Algemene vergadering van Eerstelijnszone (ELZ) Voorkempen.
Artikel 3
De ambtelijke vertegenwoordiger in het Bestuursorgaan is de coördinator sociaal huis.
Artikel 4
Afschrift wordt bezorgd aan Eerstelijnszone (ELZ) Voorkempen en aan de afgevaardigden.
Voor de algemene vergaderingen van de dienstverlenende vereniging Cipal dv dient een vertegenwoordiger en een plaatsvervangend vertegenwoordiger vanuit het OCMW aangeduid te worden.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, inzonderheid artikel 432 DLB dat de samenstelling en samenroeping van de algemene vergadering regelt.
De statuten van Cipal dv, inzonderheid artikel 32 van de statuten dat de samenstelling van de algemene vergadering bepaalt.
De Algemene vergadering is samengesteld uit de vertegenwoordigers van de deelnemers (vennoten). Voor de OCMW's worden ze rechtstreeks aangewezen door de raad voor maatschappelijk welzijn uit hun leden, en voor de overige deelnemers door de organen die, krachtens de wettelijke, reglementaire of statutaire bepalingen, bevoegd zijn tot deelneming of toetreding te beslissen.
Het mandaat van vertegenwoordiger op de algemene vergadering is onverenigbaar met het mandaat van lid van één van de andere organen. De onverenigbaarheden, vermeld in artikel 436 DLB, zijn ook van toepassing op de vertegenwoordigers van de algemene vergadering.
Conform de decretale en statutaire bepalingen heeft elke deelnemer bij Cipal dv recht op één vertegenwoordiger op de algemene vergadering. Desgewenst kan het OCMW ook één of meer plaatsvervangers (met vermelding van hun onderlinge rangorde) aanduiden.
De kandidaturen hiervoor moesten ten laatste op dinsdag 11 maart 2025 ingediend worden bij secretariaat@brecht.be.
Er werd maar 1 kandidatuur ingediend voor de afvaardiging in de Algemene vergadering van Cipal dv: Patrick Van Assche, met als plaatsvervanger Peggy De Winter.
Bij geheime stemming "Afvaardiging AV - Patrick Van Assche": Met 24 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 6 stemmen onthouden.
Bij geheime stemming "Plaatsververvanger AV - Peggy De Winter": Met 24 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 6 stemmen onthouden.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 38.01 minuten tot 41.17 minuten.
Bij geheime stemming "Afvaardiging AV - Patrick Van Assche": Met 24 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 6 stemmen onthouden.
Bij geheime stemming "Plaatsververvanger AV - Peggy De Winter": Met 24 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 6 stemmen onthouden.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn stelt Patrick Van Assche aan als vertegenwoordiger van het OCMW op de algemene vergadering van Cipal dv, gedurende de huidige legislatuur.
Artikel 2
De raad voor maatschappelijk welzijn stelt Peggy De Winter aan als plaatsvervangend vertegenwoordiger van het OCMW op de algemene vergadering van Cipal dv, gedurende de huidige legislatuur.
Artikel 3
Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan Cipal dv en de afgevaardigden.
Raadslid K. De Pooter vervoegt de zitting.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017: art. 77 inzake de bevoegdheid van de raad voor maatschappelijk welzijn en inzake de intergemeentelijke samenwerking.
OCMW Brecht is deelnemer van de Cipal dv.
Statuten van Cipal dv.
Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 13 maart 2025 inzake de aanduiding van de vertegenwoordiger van het OCMW op de algemene vergaderingen van Cipal dv.
De eerste oproeping van 4 februari 2025 en vervolgens de tweede oproeping van 20 februari 2025 tot de bijzondere algemene vergadering van Cipal dv van 31 maart 2025 met de volgende agendapunten:
Toelichtende nota van Cipal dv bij de agendapunten van de bijzondere algemene vergadering van 31 maart 2025.
Art. 30 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten dat de voorwaarden m.b.t. de toepassing van de in-house-uitzondering bepaalt. Het is belangrijk dat de deelnemers van Cipal dv ook tijdens deze legislatuur beroep kunnen doen op de in-house-uitzondering en derhalve opdrachten kunnen toevertrouwen aan Cipaldv/C-smart (bv. inzake GAS- en informatieveiligheidsdienstverlening) zonder dat de formele aanbestedingsprocedure moet worden gevoerd. De in-house-uitzondering houdt o.m. in dat er sprake moet zijn van een ‘gezamenlijke controle’, hetgeen concreet betekent dat de besluitvormingsorganen van Cipal dv moeten worden samengesteld uit vertegenwoordigers van alle deelnemers waarbij individuele vertegenwoordigers verscheidene of alle deelnemers kunnen vertegenwoordigen.
Het volgende voorstel van gezamenlijke voordrachtlijst van 15 kandidaat-bestuurders (*):
(*) Indien één van de namens CD&V voorgedragen kandidaten zijn mandaat niet zou kunnen opnemen, zal deze persoon vervangen worden door burgemeester Walter Horemans van Berlaar.
Indien één van de namens N-VA voorgedragen kandidaten zijn mandaat niet zou kunnen opnemen, zal deze persoon vervangen worden door schepen Niels Vermeulen van Laakdal.
Deze gezamenlijke voordrachtlijst kwam tot stand na een uitgebreide consultatie- en overlegronde door de uittredende voorzitter van Cipal dv. Bij de opmaak van deze gezamenlijke voordrachtlijst werd o.m. rekening gehouden met de decretale en statutaire bepalingen, geografische verdeling, bevolkingscijfers (inwonersaantallen van de aangesloten gemeenten), politieke verdeling (systeem D’Hondt), genderratio, continuïteit/vernieuwing binnen de raad van bestuur.
De kandidaturen hiervoor moesten ten laatste op dinsdag 11 maart 2025 ingediend worden bij secretariaat@brecht.be.
Er werd maar 1 kandidatuur ingediend voor de afvaardiging in de Raad van Bestuur: Bart Brughmans (Brasschaat).
Toelichting wordt gegeven door burgemeester F. Van Looveren.
Bij publieke stemming "Goedkeuring gezamenlijke voordrachtslijst RvB Cipal": Met 25 stemmen voor (Patrick Van Assche, Frans Van Looveren, Daan De Veuster, Laurent Cooreman, Ilse Van Den Heuvel, Roeland Ruelens, Miranda Crynen, Luc Aerts, Sven Deckers, Tatiana Vandekeere, Ludwig Anthonissen, Charlotte Beyers, Kris Janssens, Katrien Scheirs, Ingrid Van Gaver, Christel Covens, Rita De Pooter, Seppe Ooms, Esther Janssens, Jef Verschueren, Andreas Ooms, Kris De Pooter, Peggy De Winter, Suzy Vervoort, Marcel Van Dyck), 1 stem tegen (Leo Nicolaï), 5 onthoudingen (Natalie Schoonbaert, Tom Vorsselmans, Britt Verstappen, Machteld Francken, Tinne Verlinden)
Bij geheime stemming "Afvaardiging individuele kandidaat RvB - Bart Brughmans (Brasschaat)": Met 26 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 5 stemmen onthouden.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 41.18 minuten tot 45.50 minuten.
Bij geheime stemming "Afvaardiging individuele kandidaat RvB - Bart Brughmans (Brasschaat)": Met 26 stemmen voor, 0 stemmen tegen, 5 stemmen onthouden.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de voormelde gezamenlijke voordrachtlijst van 15 kandidaat-bestuurders goed.
Artikel 2
De raad voor maatschappelijk welzijn duidt uit de lijst van 15 kandidaat-bestuurders volgende individuele vertegenwoordiger aan: Bart Brughmans (Brasschaat).
Artikel 3
De vertegenwoordiger van het OCMW in de algemene vergadering wordt gemandateerd om op de bijzondere algemene vergadering van Cipal dv van 31 maart 2025 te handelen en te beslissen conform dit besluit. Indien deze algemene vergadering niet geldig zou kunnen beraadslagen of indien deze algemene vergadering om welke reden dan ook zou worden verdaagd, dan blijft de vertegenwoordiger van het OCMW gemachtigd om deel te nemen aan elke volgende vergadering met dezelfde agenda.
Artikel 4
De raad voor maatschappelijk welzijn gelast het vast bureau met de uitvoering van onderhavig besluit en in het bijzonder met het in kennis stellen daarvan aan Cipal.
Artikel 5
Afschrift van deze beslissing wordt bezorgd aan Cipal dv en de afgevaardigden.
OCMW Brecht is lid van Clova.
Als effectief lid kan OCMW Brecht overeenkomstig de statuten één afgevaardigde aanduiden voor de Algemene Vergadering.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017.
Algemene vergadering: ieder lid heeft minstens één stem.
Raad van Bestuur: recht op één kandidaat-bestuurder per schijf van 12,50% omzet.
De kandidaturen hiervoor moesten ten laatste op dinsdag 11 maart 2025 ingediend worden bij secretariaat@brecht.be.
Er werd maar 1 kandidatuur ingediend voor de afvaardiging in de Algemene vergadering van Clova: Luc Aerts.
Bij geheime stemming: Met 22 stemmen voor, 6 stemmen tegen, 3 stemmen onthouden.
Voor het verslag tijdens de zitting wordt verwezen naar de geluidsopname van 45.51 minuten tot 47.28 minuten.
Bij geheime stemming: Met 22 stemmen voor, 6 stemmen tegen, 3 stemmen onthouden.
Artikel 1
De raad voor maatschappelijk welzijn beslist om Luc Aerts af te vaardigen voor de Algemene vergadering van Clova.
Artikel 2
Afschrift wordt bezorgd aan Clova en de afgevaardigden.
De voorzitter sluit de zitting op 18/03/2025 om 10:37.
Namens OCMW Raad,
Annemie Marnef
Algemeen Directeur
Patrick Van Assche
Voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn